loading...

sanattechnology

بازدید : 15
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 زمان : 17:09

شرکت شاکرین گیربکس اصفهان که با نام‌های گیربکس شاکرین یا شاکرین گیربکس نیز شناخته می‌شود، یکی از تولیدکنندگان شناخته شده و معتبر گیربکس ایرانی است. این شرکت تولیدکننده انواع گیربکس صنعتی بوده و محصولات خود را در قالب گروه‌های زیر ارائه می‌کند:

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال
گیربکس خورشیدی
هر یک از این گیربکس‌ها تیپ‌ها و مشخصات فنی متفاوتی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

انواع گیربکس شاکرین
بیشترین تمرکز شرکت شاکرین گیربکس بر تولید گیربکس حلزونی است؛ انواع گیربکس حلزونی شاکرین عبارت‌اند از:

گیربکس VF شاکرین
گیربکس MVF شاکرین
گیربکس VF/U
گیربکس MVF/U شاکرین
گیربکس مکعبی SHMRV
گیربکس مکعبی SHRV شاکرین
گیربکس VF شاکرین
گیربکس VF شاکرین در 9 سایز و بازه نسبت تبدیل ۷ تا ۱۰۰ تولید می‌شود. ورودی این گیربکس شفت نری (سالید شفت) و خروجی آن هالو شفت است.

گیربکس شاکرین اصفهان سری vf

سایز گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
49 16 25 7 تا 100 آلومینیوم
63 18 25
86 25 35 چدن
110 25 42
130 30 45
150 35 50
185 40 60
210 48 90
250 55 110
تمامی انواع گیربکس حلزونی شاکرین تیپ VF، قابل‌ استفاده با الکتروموتورهای ۱۵۰۰ دور و کمتر هستند؛ همچنین این گیربکس‌ها را بر اساس موقعیت نصب به ۶ تیپ دسته‌بندی می‌کنند که در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

نحوه نصب گیربکس حلزونی گرد شاکرین

نحوه اتصال گیربکس‌های تیپ VF شاکرین به الکتروموتور، از طریق کوپلینگ، تسمه و پولی و یا چرخ‌دنده و زنجیر است؛ اگرچه به دلیل دور بالای موتور، استفاده از دنده و زنجیر با صدای زیادی همراه است.

گیربکس MVF شاکرین
گیربکس MVF شاکرین در 9 سایز و بازه نسبت تبدیل ۷ تا ۱۰۰ تولید می‌شوند؛ شفت ورودی و خروجی این گیربکس‌ها، از نوع هالوشفت بوده و به‌وسیله فلنج با موتور کوپل می‌شوند. موقعیت نصب این گیربکس‌ها همانند سری VF است.

از آن‌جایی‌که شفت خروجی گیربکس‌های VF/MVF از نوع هالوشفت است، برای اتصال با تجهیز بعدی باید از شفت استفاده‌کنند؛ برای این منظور، شفت را به اندازه قطر محور خروجی گیربکس تراش داده و سمت دیگر شفت به‌صورت مستقیم یا با تسمه و پولی به تجهیز بعدی متصل می‌شود.

گیربکس شاکرین mvf اصفهان

سایز گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
49 14-19 25 7 تا 100 آلومینیوم
63 19-24 25
86 19-24-28 35 چدن
110 24-28-38 40
130 28-38-42 45
150 28-38-42 50
185 38-42 60
210 - 90
250 - 110
گیربکس مکعبی VFU و MVFU شاکرین
گیربکس های مکعبی VFU و MVFU شاکرین با پوسته دو تکه و در 4 سایز تولید می شوند؛ از این گیربکس ها بیشتر در جرثقیل، بالابرهای سنگین، نورد، آسانسور و … استفاده می شود. گیربکس‌های VFU شاکرین در حالت عادی با خروجی سالید شفت کوتاه ارائه می شوند ولی در صورت درخواست مشتری، خروجی این گیربکس ها می تواند به صورت شفت بلند یا هالوشفت هم باشد.

گیربکس مکعبی شاکرین اصفهان سری mvfu.vfu

تیپ گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
VFU 150 35 50 7 تا 100 چدن
VFU 185 40 60
VFU 220 48 70
VFU 250 55 85
MVFU 150 28-38-42 50
MVFU 185 28-38-42-48 60
MVFU 220 38-42-48-55 70
MVFU 250 38-42-48-55-60 85
گیربکس بالابر شاکرین
بالابرهای ساختمانی یکی از کاربردهای اصلی گیربکس حلزونی شاکرین هستند. در بالابرها باتوجه‌ به وزن بار، عموماً از گیربکس‌های VF/N شاکرین با سایز ۸۶ به بالا و همچنین نسبت تبدیل بزرگ‌تر از ۱:۴۶ استفاده می‌شود. به‌طورکلی گیربکس‌های حلزونی با نسبت تبدیل بزرگ‌تر از ۱:۴۶ دارای خاصیت خودقفل شوندگی یا عدم برگشت‌پذیری هستند.

گیربکس مکعبی SHMRV و SHRV شاکرین
گیربکس‌های مکعبی یا کتابی شاکرین در دو سری SHMRV و SHRV تولید و عرضه می‌شوند؛ این گیربکس‌ها وزن کم و ابعاد کوچکی داشته و به دلیل شکل ظاهری خاص خود، امکان نصب در تمام جهت‌ها را دارند. گیربکس‌های مکعبی شاکرین در ۹ سایز و بازه نسبت تبدیل ۷ تا ۱۰۰ طراحی و تولید می‌شوند.

گیربکس مکعبی شاکرین اصفهان سری shrv

تیپ گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
SHRV30 11 14 7 تا 100 آلومینیوم
SHRV40 11-14 18
SHRV50 14-19 25
SHRV63 19-24 25 آلومینیوم/ چدن
SHRV75 24-28 28 چدن
SHRV90 24-28 35
SHRV110 24-28-38 42
SHRV130 28-38 45
SHRV150 38-42 50
گیربکس‌های تیپ VFU/MVFU و SHRV/SHMRV علیرغم شباهت‌های بسیار زیاد، در بعضی موارد با یکدیگر متفاوت هستند؛ از جمله این موارد عبارت‌اند از:

گیربکس‌های VFU/MVFU پوسته دو تکه دارند ولی گیربکس‌های SHRV/SHMRV پوسته یک تکه دارند.
گیربکس‌های سری U بیشتر در سایزهای بزرگ‌تر از 150 تولید می‌شوند؛ سایزهای کوچک‌تر نیز به صورت سفارشی قابل تولید هستند. در مقابل گیربکس‌های SHRV/SHMRV از سایز 30 تا 150 تولید و عرضه می‌شوند.
گیربکس‌ حلزونی شاکرین سری U، در حالت عادی با خروجی سالیدشفت ارائه می‌گردد؛ خروجی هالوشفت این تیپ گیربکس به صورت سفارشی قابل خریداری است.
راه‌اندازی گیربکس حلزونی شاکرین
گیربکس‌های VF/MVF و VFU/MVFU عموماً بدون روغن تحویل مشتری می‌گردد و پیش از راه‌اندازی حتماً باید به میزان کافی از روغن مناسب پر شوند. همچنین برای افزایش عمر کاری گیربکس‌های حلزونی، بهتر است پس از 100 ساعت کار اولیه، کاملاً روغن را تخلیه نموده و گیربکس را با مواد نفتی مخصوص مانند تینر شستشو دهید؛ سپس مجدداً گیربکس را با مقدار مناسبی روغن پر نموده و استفاده نمایید.

گیربکس هلیکال شاکرین
گیربکس هلیکال شاکرین در حال حاضر محدود به گیربکس‌ شافت مستقیم می‌شود. طراحی گیربکس هلیکال شاکرین مشابه محصولات شرکت VEM آلمان بوده و ورودی آن با سه حالت دو سر شفت، هالوشفت و کوپل مستقیم با موتور طراحی می‌شود. در حالت دو سر شفت، موتور به‌وسیله کوپلینگ یا تسمه و پولی و در حالت هالوشفت، به‌وسیله فلنج به گیربکس متصل می‌شود؛ اما در حالت کوپل مستقیم، روی شفت موتور در کارخانه شاکرین دنده نصب می‌شود و به‌صورت موتور گیربکس برای مشتری ارسال می‌شود. گیربکس هلیکال شاکرین را می‌توان به‌صورت پایه‌دار و فلنج دار سفارش داد؛ معمولاً تیپ پایه‌دار برای نصب افقی و تیپ فلنج دار برای نصب عمودی استفاده می‌شود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/313/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-shakerin

شرکت شاکرین گیربکس اصفهان که با نام‌های گیربکس شاکرین یا شاکرین گیربکس نیز شناخته می‌شود، یکی از تولیدکنندگان شناخته شده و معتبر گیربکس ایرانی است. این شرکت تولیدکننده انواع گیربکس صنعتی بوده و محصولات خود را در قالب گروه‌های زیر ارائه می‌کند:

گیربکس حلزونی
گیربکس هلیکال
گیربکس خورشیدی
هر یک از این گیربکس‌ها تیپ‌ها و مشخصات فنی متفاوتی دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

انواع گیربکس شاکرین
بیشترین تمرکز شرکت شاکرین گیربکس بر تولید گیربکس حلزونی است؛ انواع گیربکس حلزونی شاکرین عبارت‌اند از:

گیربکس VF شاکرین
گیربکس MVF شاکرین
گیربکس VF/U
گیربکس MVF/U شاکرین
گیربکس مکعبی SHMRV
گیربکس مکعبی SHRV شاکرین
گیربکس VF شاکرین
گیربکس VF شاکرین در 9 سایز و بازه نسبت تبدیل ۷ تا ۱۰۰ تولید می‌شود. ورودی این گیربکس شفت نری (سالید شفت) و خروجی آن هالو شفت است.

گیربکس شاکرین اصفهان سری vf

سایز گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
49 16 25 7 تا 100 آلومینیوم
63 18 25
86 25 35 چدن
110 25 42
130 30 45
150 35 50
185 40 60
210 48 90
250 55 110
تمامی انواع گیربکس حلزونی شاکرین تیپ VF، قابل‌ استفاده با الکتروموتورهای ۱۵۰۰ دور و کمتر هستند؛ همچنین این گیربکس‌ها را بر اساس موقعیت نصب به ۶ تیپ دسته‌بندی می‌کنند که در شکل زیر مشاهده می‌کنید.

نحوه نصب گیربکس حلزونی گرد شاکرین

نحوه اتصال گیربکس‌های تیپ VF شاکرین به الکتروموتور، از طریق کوپلینگ، تسمه و پولی و یا چرخ‌دنده و زنجیر است؛ اگرچه به دلیل دور بالای موتور، استفاده از دنده و زنجیر با صدای زیادی همراه است.

گیربکس MVF شاکرین
گیربکس MVF شاکرین در 9 سایز و بازه نسبت تبدیل ۷ تا ۱۰۰ تولید می‌شوند؛ شفت ورودی و خروجی این گیربکس‌ها، از نوع هالوشفت بوده و به‌وسیله فلنج با موتور کوپل می‌شوند. موقعیت نصب این گیربکس‌ها همانند سری VF است.

از آن‌جایی‌که شفت خروجی گیربکس‌های VF/MVF از نوع هالوشفت است، برای اتصال با تجهیز بعدی باید از شفت استفاده‌کنند؛ برای این منظور، شفت را به اندازه قطر محور خروجی گیربکس تراش داده و سمت دیگر شفت به‌صورت مستقیم یا با تسمه و پولی به تجهیز بعدی متصل می‌شود.

گیربکس شاکرین mvf اصفهان

سایز گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
49 14-19 25 7 تا 100 آلومینیوم
63 19-24 25
86 19-24-28 35 چدن
110 24-28-38 40
130 28-38-42 45
150 28-38-42 50
185 38-42 60
210 - 90
250 - 110
گیربکس مکعبی VFU و MVFU شاکرین
گیربکس های مکعبی VFU و MVFU شاکرین با پوسته دو تکه و در 4 سایز تولید می شوند؛ از این گیربکس ها بیشتر در جرثقیل، بالابرهای سنگین، نورد، آسانسور و … استفاده می شود. گیربکس‌های VFU شاکرین در حالت عادی با خروجی سالید شفت کوتاه ارائه می شوند ولی در صورت درخواست مشتری، خروجی این گیربکس ها می تواند به صورت شفت بلند یا هالوشفت هم باشد.

گیربکس مکعبی شاکرین اصفهان سری mvfu.vfu

تیپ گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
VFU 150 35 50 7 تا 100 چدن
VFU 185 40 60
VFU 220 48 70
VFU 250 55 85
MVFU 150 28-38-42 50
MVFU 185 28-38-42-48 60
MVFU 220 38-42-48-55 70
MVFU 250 38-42-48-55-60 85
گیربکس بالابر شاکرین
بالابرهای ساختمانی یکی از کاربردهای اصلی گیربکس حلزونی شاکرین هستند. در بالابرها باتوجه‌ به وزن بار، عموماً از گیربکس‌های VF/N شاکرین با سایز ۸۶ به بالا و همچنین نسبت تبدیل بزرگ‌تر از ۱:۴۶ استفاده می‌شود. به‌طورکلی گیربکس‌های حلزونی با نسبت تبدیل بزرگ‌تر از ۱:۴۶ دارای خاصیت خودقفل شوندگی یا عدم برگشت‌پذیری هستند.

گیربکس مکعبی SHMRV و SHRV شاکرین
گیربکس‌های مکعبی یا کتابی شاکرین در دو سری SHMRV و SHRV تولید و عرضه می‌شوند؛ این گیربکس‌ها وزن کم و ابعاد کوچکی داشته و به دلیل شکل ظاهری خاص خود، امکان نصب در تمام جهت‌ها را دارند. گیربکس‌های مکعبی شاکرین در ۹ سایز و بازه نسبت تبدیل ۷ تا ۱۰۰ طراحی و تولید می‌شوند.

گیربکس مکعبی شاکرین اصفهان سری shrv

تیپ گیربکس قطر شفت ورودی قطر شفت خروجی بازه نسبت تبدیل جنس پوسته
SHRV30 11 14 7 تا 100 آلومینیوم
SHRV40 11-14 18
SHRV50 14-19 25
SHRV63 19-24 25 آلومینیوم/ چدن
SHRV75 24-28 28 چدن
SHRV90 24-28 35
SHRV110 24-28-38 42
SHRV130 28-38 45
SHRV150 38-42 50
گیربکس‌های تیپ VFU/MVFU و SHRV/SHMRV علیرغم شباهت‌های بسیار زیاد، در بعضی موارد با یکدیگر متفاوت هستند؛ از جمله این موارد عبارت‌اند از:

گیربکس‌های VFU/MVFU پوسته دو تکه دارند ولی گیربکس‌های SHRV/SHMRV پوسته یک تکه دارند.
گیربکس‌های سری U بیشتر در سایزهای بزرگ‌تر از 150 تولید می‌شوند؛ سایزهای کوچک‌تر نیز به صورت سفارشی قابل تولید هستند. در مقابل گیربکس‌های SHRV/SHMRV از سایز 30 تا 150 تولید و عرضه می‌شوند.
گیربکس‌ حلزونی شاکرین سری U، در حالت عادی با خروجی سالیدشفت ارائه می‌گردد؛ خروجی هالوشفت این تیپ گیربکس به صورت سفارشی قابل خریداری است.
راه‌اندازی گیربکس حلزونی شاکرین
گیربکس‌های VF/MVF و VFU/MVFU عموماً بدون روغن تحویل مشتری می‌گردد و پیش از راه‌اندازی حتماً باید به میزان کافی از روغن مناسب پر شوند. همچنین برای افزایش عمر کاری گیربکس‌های حلزونی، بهتر است پس از 100 ساعت کار اولیه، کاملاً روغن را تخلیه نموده و گیربکس را با مواد نفتی مخصوص مانند تینر شستشو دهید؛ سپس مجدداً گیربکس را با مقدار مناسبی روغن پر نموده و استفاده نمایید.

گیربکس هلیکال شاکرین
گیربکس هلیکال شاکرین در حال حاضر محدود به گیربکس‌ شافت مستقیم می‌شود. طراحی گیربکس هلیکال شاکرین مشابه محصولات شرکت VEM آلمان بوده و ورودی آن با سه حالت دو سر شفت، هالوشفت و کوپل مستقیم با موتور طراحی می‌شود. در حالت دو سر شفت، موتور به‌وسیله کوپلینگ یا تسمه و پولی و در حالت هالوشفت، به‌وسیله فلنج به گیربکس متصل می‌شود؛ اما در حالت کوپل مستقیم، روی شفت موتور در کارخانه شاکرین دنده نصب می‌شود و به‌صورت موتور گیربکس برای مشتری ارسال می‌شود. گیربکس هلیکال شاکرین را می‌توان به‌صورت پایه‌دار و فلنج دار سفارش داد؛ معمولاً تیپ پایه‌دار برای نصب افقی و تیپ فلنج دار برای نصب عمودی استفاده می‌شود.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/313/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%B4%D8%A7%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-shakerin

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 194
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 12
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 61
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 2247
  • بازدید کلی : 2399
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی